Nadia Adina Rose 나디아 아디나 로즈
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작성자 관리자 작성일22-12-26 17:09 조회407회본문
작가 Maria Arendt와 Nadia-Adina Rose는 “우리는 입술을 읽을 수 있다(We can read lips)”
프로젝트에서 기호, 메시지, 신호와 같이 암호화된 단서들을 통해 우리로 하여금 동물, 식물, 생물, 무생물을
포함하는 환경을 인식하도록 제안한다. 나아가 이 암호화된 단서들은 우리와 접촉하여 언어적인 의미를 넘어선 숭고한 정신적인 영역과
우리를 연결 시키고, 또 그렇게 우리를 발전시킨다.
자연에는 과학으로만 설명될 수 없는 신비한 현상들이 다수 존재한다.
그러한 현상들은 철학자, 신비주의자, 혹은 탐미주의자들에 의해 이해할 수 있으며
더 고양된 사고一때로는 재치이기도 하다一를 불러일이키기도 한다. 세계 각지에서 일어나는 사건들에 점점 더 새로운 의미와
연관성이 더해지고 있다. 작가 Maria Aren dt가〈동물들의 비 (Rain of Animals)〉시리즈에 수 놓은
비처럼, 현재 세계 각지에서 기상이변 현상을 보고하고 있다. 이러한 기이한 자연 현상들은 구약 성서 속‘출애굽기 와
이집트 사형 집행과도 연관이 있다고 작가는 말한다.
작가 Nadia-Adina Rose는 우리를 둘러싼 자연을 들여다본다:
식물, 떨어진 가지, 동물. 그리고 그것들을 상형 문자나 알려지지 않은 기호들로 재 창조하여 우리에게
어떠한 깨달음을 전달한다. 작품〈How Long It Lasts〉에서 작가는 바다를 시간의 원형으로 묘사한다.
한 점 이 될 때까지 소용돌이치는 그것은 태양과 무한대를 뜻한다.
작가 Maria Arendt와 Nadia-Adina Rose 둘다 직물을 이용한 작업을 하지만 활용 방식은 다르다.
작가 Maria는 직물을 자수포 덮는 반면, 작가 Nadia-Adina Rose는 그것을 3차원 입체로 만들어 미니멀한 설치 작업을 진행한다.
Maria Arendt and Nadia-Adina Rose in their project "We can read lips" suggest perceiving the
environment - animals, plants, animate and inanimate objects - as a set of signs, mess ages,
omens, carrying coded knowledge, desi gned to convey information, and, moreover, r eady to come
연관성이 더해지고 있다. 작가 Maria Aren dt into contact with us, to encour age us to develop
and to mediate between us and a higher mind on another, above langua ge level of meaning.
Many natural phenomena are so unusual that they cannot be solely explained scientifically, but need
to be understood by philosophers, mystics and aesthetes, and give rise to a ne w reflection on the
possibility of a higher rea son, and sometimes even a higher wit. At the moment there are more
and more new meanings and associations with world events,such as Maria Arendt's embroidered unusual natural phenomena like the Rain of Animals (a rare meteorological phenomenon, noted i n many countries at different times.) finds as sociations with the Book of Exodus and the E gyptian Executions.
Nadia-Adina Rose looks into the surrounding nature’ plants, fallen branches, animals and r ecreates from them hieroglyphs or other unk nown signs meant to convey some kind of kn owledge.
In another installation, How Long It Lasts, Na dia-Adina depicts the sea as an archetype of time, in which the reflection spirals until it b ecomes a point carrying the meaning of both the sun and infinity.
프로젝트에서 기호, 메시지, 신호와 같이 암호화된 단서들을 통해 우리로 하여금 동물, 식물, 생물, 무생물을
포함하는 환경을 인식하도록 제안한다. 나아가 이 암호화된 단서들은 우리와 접촉하여 언어적인 의미를 넘어선 숭고한 정신적인 영역과
우리를 연결 시키고, 또 그렇게 우리를 발전시킨다.
자연에는 과학으로만 설명될 수 없는 신비한 현상들이 다수 존재한다.
그러한 현상들은 철학자, 신비주의자, 혹은 탐미주의자들에 의해 이해할 수 있으며
더 고양된 사고一때로는 재치이기도 하다一를 불러일이키기도 한다. 세계 각지에서 일어나는 사건들에 점점 더 새로운 의미와
연관성이 더해지고 있다. 작가 Maria Aren dt가〈동물들의 비 (Rain of Animals)〉시리즈에 수 놓은
비처럼, 현재 세계 각지에서 기상이변 현상을 보고하고 있다. 이러한 기이한 자연 현상들은 구약 성서 속‘출애굽기 와
이집트 사형 집행과도 연관이 있다고 작가는 말한다.
작가 Nadia-Adina Rose는 우리를 둘러싼 자연을 들여다본다:
식물, 떨어진 가지, 동물. 그리고 그것들을 상형 문자나 알려지지 않은 기호들로 재 창조하여 우리에게
어떠한 깨달음을 전달한다. 작품〈How Long It Lasts〉에서 작가는 바다를 시간의 원형으로 묘사한다.
한 점 이 될 때까지 소용돌이치는 그것은 태양과 무한대를 뜻한다.
작가 Maria Arendt와 Nadia-Adina Rose 둘다 직물을 이용한 작업을 하지만 활용 방식은 다르다.
작가 Maria는 직물을 자수포 덮는 반면, 작가 Nadia-Adina Rose는 그것을 3차원 입체로 만들어 미니멀한 설치 작업을 진행한다.
Maria Arendt and Nadia-Adina Rose in their project "We can read lips" suggest perceiving the
environment - animals, plants, animate and inanimate objects - as a set of signs, mess ages,
omens, carrying coded knowledge, desi gned to convey information, and, moreover, r eady to come
연관성이 더해지고 있다. 작가 Maria Aren dt into contact with us, to encour age us to develop
and to mediate between us and a higher mind on another, above langua ge level of meaning.
Many natural phenomena are so unusual that they cannot be solely explained scientifically, but need
to be understood by philosophers, mystics and aesthetes, and give rise to a ne w reflection on the
possibility of a higher rea son, and sometimes even a higher wit. At the moment there are more
and more new meanings and associations with world events,such as Maria Arendt's embroidered unusual natural phenomena like the Rain of Animals (a rare meteorological phenomenon, noted i n many countries at different times.) finds as sociations with the Book of Exodus and the E gyptian Executions.
Nadia-Adina Rose looks into the surrounding nature’ plants, fallen branches, animals and r ecreates from them hieroglyphs or other unk nown signs meant to convey some kind of kn owledge.
In another installation, How Long It Lasts, Na dia-Adina depicts the sea as an archetype of time, in which the reflection spirals until it b ecomes a point carrying the meaning of both the sun and infinity.